close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרונות הצללה עמידים לאקלים קיצוני – פרגולות אלומיניום לחצר

מערכת שורשה ניסן, תשפ30/03/2020

בפתרונות הצללה, עיקרון חשוב הוא העמידות והיכולת לעמוד במזג אוויר קיצוני

תגיות:
צילום: באדיבות סקיירופ
בשנים האחרונות הולך האקלים ומקצין לכיוונים שונים, או לפחות כך מסתמן וכך מתריעים המומחים. לצד תופעות חריגות אך "רגועות" יחסית כמו גשמים מקומיים בישראל בחודש אוגוסט (מה שבעבר כלל לא ניתן היה להעלות על הדעת) גם החורפים הופכים סוערים וקיצוניים יותר ויותר, עם תופעות דוגמת הצפות נרחבות מדי חורף וסערות המתאפיינות ברוחות עצמתיות שמפילות עצים, הורסות תשתיות שונות ועוד. בכל הנוגע לפתרונות הצללה לחצר, לגינה או למרפסת הבית/דירה, קיים צורך להיערך מבעוד מועד ולהבטיח פתרון הצללה עמיד ויציב, כזה אשר לא ייהרס בסערה החזקה הבאה וגם לא יסכן אותנו במקרה שכזה.
/>
פרגולות אלומיניום כפתרון ההצללה היציב והעמיד ביותר
הפתרון המתבקש ביותר בכל הנוגע לפתרונות הצללה וקירוי חלקי מבחינת תנאי מזג אוויר מקצינים וסערות עם רוחות עזות ביותר מדי חורף, הוא ללא ספק פרגולות אלומיניום. בעשור או שניים האחרונים פתרון הצללה זה ממש כובש את השוק, וניתן למצוא פרגולות שכאלו ביותר ויותר בתים ומרפסות דירות, כמו גם בבתי עסק, מקומות ציבוריים ועוד.

אחת הסיבות המרכזיות לפופולאריות הגואה של פרגולות האלומיניום היא בדיוק אותה סיבה בגינה מומלץ לשקול פתרון זה לאור עצמתן הגוברת משנה לשנה של סופות החורף – חוזק ועמידות. ביחס לפרגולות עץ ולמרבית פתרונות ההצללה האחרים הקיימים בשוק, פרגולות אלומיניום הן חזקות, יציבות ועמידות הרבה יותר. בתור התחלה, עשויה פרגולה זו ממתכת, ולא מחומרים אחרים וחלשים יותר דוגמת עץ. בניגוד למתכות אחרות דוגמת ברזל, אלומיניום היא מתכת חזקה מצד אחד, אך קלת משקל מצד שני, מה שהופך אותה לבטיחותית יותר שכן גם במקרה קיצוני בו חלק מהפרגולה נופל, הסכנה שעלולה להישקף לנמצאים בסביבתה היא קטנה יחסית, ומקרים אלו נדירים עד לא קיימים בכל מקרה...

החוזק המבני של קונסטרוקציה העשויה מאלומיניום מאפשרת לפרגולות אלו לעמוד ביציבות כמעט מול כל תנאי מזג אוויר אפשריים, ולראייה - גם בסערות החזקות ביותר של החורפים האחרונים לא דווח על פרגולות אלומיניום אשר קרסו תחת עצמת הרוחות ונשברו או התמוטטו...

עמידות ארוכת טווח
בנוסף לעובדה כי פרגולות אלומיניום הן חזקות ויציבות ביותר, גם אל מול הרוחות החזקות ביותר של החורף, מדובר בחומר גלם עמיד ביותר המאפשר לפרגולה להישמר לאורך זמן רב – שנים ארוכות קדימה. פגעי מזג האוויר (גשמים ורוחות בחורף, קרינת שמש ישירה וממושכת בקיץ) גורמים לפרגולות עץ להישחק במהרה, מה שמצריך תחזוקה, חידוש וצביעה מדי תקופה. במקרה של פרגולות אלומיניום אין כל צורך בתחזוקה או בחידוש וצביעה מדי שנה או כמה שנים – אלומיניום היא מתכת הנשמרת היטב וכמעט אינה מושפעת ממפגעי מזג האוויר. מתכת זו אינה מחלידה כתוצאה מחשיפה ממושכת ללחות ומים, היא אינה נשחקת ומתייבשת כתוצאה מעמידה בשמש החזקה של הקיץ הים תיכוני ובאופן כללי – מדובר במתכת המחזיקה מעמד ושומרת על המראה המקורי שלה למשך שנים רבות קדימה.

לכן מדובר בפתרון ההצללה האולטימטיבי, במיוחד עבור תקופות של אקלים קיצוני ובלתי צפוי.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה